English language 80-266 Gdańsk, ul. Grunwaldzka 212     T: (48) 58 554 45 22     F: (48) 58 552 33 15       formularz kontaktowy

» Przejdź do listy aktualności.

Razem na Bieguny

Ta niesamowita historia zaczyna się w sierpniu 2002 roku, kiedy droga Marka Kamińskiego przecina się z drogą 13 letniego wówczas Jasia Meli z Malborka. Od prośby o małą przysługę rozpoczyna się niezwykła wędrówka i wspaniała przygoda. Początkowo nic nie idzie tak, jak powinno. By móc zrealizować wspólne marzenie, Marek i Jasiek muszą przebrnąć przez szereg przeszkód stwarzanych przez ludzi i instytucje. Niepełnosprawność Jasia okazuje się jedną z mniejszych barier na ich drodze do bieguna.

2a.JPG  "W tej całej niemożliwości wyprawy z Jaśkiem jest coś pociągającego. Może nie samo przekraczanie fizycznych barier i osiągnięcie niemożliwego na pozór celu, jakim jest biegun. Pociągające jest przekraczanie barier między ludźmi i między różnymi światami. I to jest czymś, dla czego warto porzucić pewność i realność i zanurzyć się w nierealności i marzeniach. I spróbować znaleźć tu wąską ścieżkę, która prowadzi z tamtego świata do tego, w którym żyjemy.
Zaczynam posługiwać się skrótem „Duży i Mały na Biegun.”
– Marek Kamiński „Razem na biegun”

Wyprawa stała się częścią nas samych. Ale jednocześnie czymś ważnym nie tylko dla nas, ale i dla innych. Może stała się też małym promyczkiem nadziei. Ważne było to, że podczas wyprawy zbieraliśmy pieniądze na nowoczesne protezy dla osób, które nie mogłyby sobie na nie pozwolić. Świadomość, że idziemy także dla innych, dodawała nam sił w trudnych sytuacjach i mobilizowała do tego, żeby iść naprzód. Razem z Fundacją TVN “Nie jesteś sam” poprosiliśmy o wysyłanie SMS-ów z hasłem “daj szansę innym”, z których dochód był przekazywany na specjalne konto. Wynik tej akcji przekroczył nasze najbardziej optymistyczne przewidywania. Zebraliśmy:

733 227,00 zł

Całą tą kwotę przeznaczyliśmy na zakup nowoczesnych protez.
Oto lista osób, którym w części lub w całości zaproponowaliśmy refundację kosztów protez. Ze względu na obowiązek ochrony danych osobowych podajemy wyłącznie imiona i miejsca zamieszkania.
Nieraz ludzie pytają: czy warto iść na Biegun i po co?
Jeżeli można przez to zmienić życie chociaż jednej osoby, to warto.

Dzisiaj mamy dla Was książkę -pamiętnik z wyprawy.

Zapraszamy do sklepu...

Sponsorzy wyprawy:

URSA Grupo Uralita – główny sponsor wyprawy
CAPGEMINI Polska – główny sponsor wyprawy na Biegun Południowy
SOL Polska Sp. z o.o.

Ponadto pomagali nam:
Brynje of Nowary, C. Hartwig Gdynia S.A., Craft, Dr. Oetker Polska Sp. z o.o., E-okulary, Europejskie, Ubezpieczenie Podróży Services Sp. z o.o., Excel Trading Co. , Gama San S.A.., Grivel, Helsport, Henri Lloyd Polska, Hi Mountain, Hoop S.A., Hotel Jan III Sobieski, Hoter, IB Sp. z o.o., Industrie Pasotti, Jany Sport, Larix, MENiS, MGB Sport, Natur Produkt Zdrovit Sp. z o.o., Naviga, North Coast Sp. z o.o., On board PR, P.H.P ICC Neskor Sp. z o.o., P.H.U. PowerBar, PLL LOT S.A., Poczta Polska, Dyrekcja Okręgu Poczty w Gdańsku, POLAR, Profilm Agencja Filmowa Sp. z o.o., SAS Scandinavian Airlines, Sklep Podróżnika, Sony Poland sp. z o.o. , Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Swissmed – Centrum Zdrowia, Tag Heter, Tan-Viet International Ltd. Sp. z o.o., The Explorers Club w Nowym Jorku, Uno Fresco Tradex Sp. z o.o., Uvex, Wamtechnik sp. z o.o., W.L. Gore & Associates;

A także:
Akademia Podwodna, Apia, Anniluce, Equest , Giant, Kano, Konfexim, Oceania, Ocean Pro, Ośrodek Sportowy „START” w Wiśle, Ośrodek Przygotowań „CETNIEWO” we Władysławowie, Plaster, Ratek, Technika Podwodna, Ticada.

Patroni Medialni:
Telewizja TVN, TVP 1, Fundacja „Nie jesteś sam”, Polskie Radio Program III, Super Express, Onet.pl, Dziennik Bałtycki, Rzeczpospolita, Viva, Polska Agencja Prasowa PAP